perjantai 26. huhtikuuta 2013

paljon paljon uusia asioita sekä kuvia

Tiiän et täs on älyttömän paljon asiaa, pitkästä aikaa. Mutta suosittelen kaikkia lukemaan :-)


 Alkuun mun pitää sanoa kuinka hyvin mä oon voinut viimeset kaks päivää suhteessa vaikka koko viikkoon. Mä oon oppinu itestäni tajuttomasti uutta. Mä kun luulin tietäväni jo mitä on olla epävakaa ja miten ahdistusta voi hallita ja kuinka apua voi pyytää. Mä oon tehnyt oikeasti koko puolen vuoden väärin kaiken ennen tätä päivää. Tosin puoliksi tietosena. Koska koen jotkut neuvot (JOTKA siis todella toimivat kun niitä vain tekee ja tekee.) huonona. "Puristele kylmiä jääpaloja kädessäsi" eka kysymys on varmasti MIKS VITUSSA?  ja oli pitkään. Kun sä jatkat sitä pääset purkamaan sun ahdistusta ja halua satuttaa itteäs.

Meidän suhde Katrin kanssa on ollu todella kovilla meidän molempien sairauksien takia. Mun epävakaus tuo tajuttomasti haastetta tähän, enkä mä ole ollu todellakaan helppo. Luulin että mä oon yrittäny kaikkeni, mut tosiasia on et oon vaa pelänny alkaa yrittämään. 

Sunnuntaina mä tein vikan temppuni. Tästä lyhkäsesti: Katri oli toiminut väärin (henk.koht. syistä en tänne mainitse) mä sain kamalan itkukohtauksen, menin makaamaan sänkyyn naama vetisenä ja yritin purkaa sitä tunnetta ulos. Eka mitä mä tein

1. Päätin lähteä ulos rauhottumaan

2. Sekavissa ja ristiriitaisissa tunteissa mä soitin Dkt terapeutilleni, mutten oikeastaan ollut edes ottamassa apua vastaan. Halusin vain purkaa jollekkin.

3.Mä olin jo päättäny puolessa välissä matkaa meneväni suoraan alkoon ja siitä heti ensimmäiselle puiston penkille kittaamaan viinaa ja loput mun lääkkeistä. (kelatkaa se oli mun suunnitelma...)

4. Mä itkin kivellä hetken ja olin avaamassa korkkia, kunnes vanha mies kysyi takaani yhtäkkiä apua lukemaan jonkun viestin. Loppuillan vietinkin kyseisen henkilön kanssa istuen ja kuunnellen hänen kempimusiikkia. Kyllä hän oli alkoholisti ja kyllä joimme yhdessä, melko reippaasti. Mutta mun olo parani. Eikä se ollu viinasta. Mun ajatukset vaan anto mun hetken olla, päätin etten ota lääkkeitä. Päätin että mä tuun sieltä kyllä kotiin.
5. Mä olin aiheuttanut tajutonta huolta Nellille ja Katrille. Koska mä en vaan yksinkertasesti halunnut/pystynyt olemaan yhteyksissä Katriin koska tunsin vieläkin niin voimakkaasti surua pettymystä ja vihaa. Nelliinkään en sen takia halunnut olla yhteydessä. Ekaks mä aloin aattelemaan et näinkö huomion kipeä paska mä olen? Mutta sit mä tajusin, tosin pari päivää myöhemmin että se oli mun silloinen ainut keino yrittää välittää sitä miltä musta tuntu. Koska en löytänyt sanoja, en keinoja, kuinka selittää.

Nyt päästään siihen että mä tiedän nyt mistä mun tunteet johtuu. Mä osaan kertoa alusta asti mistä mun tunnekuohu alkaa, mun ja Katrin syyttely-rinki on saanut lähes kokonaan lopun. "Sä viiltelit, niin miksen mä voi tehdä sitä sun tätä ymsyms". Oon oppinut elämään hetkessä. Mikään ei oo niin raskasta kuin elää eilisessä tai pitkälti mennyisyydessä taikka tulevaisuudessa. KOSKA SULLA ON VAIN TÄMÄ HETKI, tämä hetki johon sä voit keskittyä ja vaikuttaa. 

Usein huomaan murehtivani jo töistä päästyä seuraavaa työpävää ja sitä urakkaa. Nyt mä oon oppinut katkasemaan sen (koska miten sä voit edes nauttia illasta kun oot jo valmiiks töistä päästyttyäs alkanut miettimään seuraavaa päivää ja elämään siinä) Mä käännän mun ajatukset näin: "Hei Laura sä oot nyt päässy just töistä. Oot jaksanu tänään hienosti, nyt sulla on vapaata ja pääset hengähtää kullan kainaloon. Ulkona paistaa aurinko ja tässä mä tallustelen, kuinka ihanaa!"

Mä oon eilen syönyt suht hyvin ja tänään. Muut viikot on ollu yhtä helvettiä sen asian suhteen. Mutta nyt sekin näyttää välillä jo hieman valosemmalta.

Mä voin kerranki oikeasti todeta;
TÄLLÄ HETKELLÄ OON TODELLA YLPEÄ ITSESTÄNI!

Nyt lopuks, nauttikaa tästä kuvatulvasta (missä ei edes oo mitään järjen hiventä hah)   :D


Siivoushan on mun lempipuuhaa juuu juu..



Peili posetusta uuden ostamani neuleen kanssa :-) miesten osastolta 5 e ;)



Ja koska mä taidan tän ilmeilyn taidon .....


Sitten hain mun H&M paketin postista, otin vaa mekosta ja farkkuhaalarista kuvat :-)



Harvoin mä saan tän naikkosen yksin mun kameran eteen JA VIELÄPÄ HYMYILEMÄÄN! Koska yleensä siel oottaa aina ihan joku muu ilme ku hymy :-D


Katrin kummityttö tuli meille kylään illaks kun mami oli treffeillä :-)

möö..





JA VOI JUMANKAUTA KESÄ TULEEEE JEEEJEJEJE... ekat kukat bongattu töistä tullessa :-)

Huomenna sitten suuntaankin Marikan synttäri juhliin :-) mä odotin niin innolla!

PS. 




18 kommenttia:

  1. ihana kuulla että sulla mene hyvin ;) pitäis itekki ottaa käytäntöö tuo että eläisi vain tässä ja nyt, eikä menneisyyttä murehtisi tai huomista :)

    VastaaPoista
  2. Toi on tärkeää oppia elämään hetkessä, varsinkin meidän lähihoitajien on tärkee jättää ne työt sinne töihin ja osata rentoutua, koska meidän työssä me nähään paljon asioita mitkä ei välttämättä ole mukavia. Ihanaa että oot ymmärtänyt noin hirveesti asioita :)

    Menneisyyttä et voi muuttaa, joten siellä ei kannata elää. Tulevaisuuteen voit vaikuttaa, mutta mikään ei mee koskaan niin miten on suunnitellu, joten sekin kannattaa sit väliin. Parhaiten voi kontrolloida tätä hetkeä :)

    Tsemppiä ja jaksamisia jatkoon ! ♥

    VastaaPoista
  3. ♥ ihanaa jos nyt on vähän parempi olo! kyllä kaikki järjestyy. pidä kivaa marikan synttäreillä :-)

    VastaaPoista
  4. Kiitos ihana<3 Enkä mä halua puhua et pelkään olla kotona, siitä tulis mun veljillekkin vaan ongelmia mielummin vaan sinnittelen sen vuoden:) Ja hirveesti tsempi sullekkin oot niin tajuttoman kaunis:)!

    VastaaPoista
  5. iiiiihhh!!!! you just made my day.

    mutta nyt korkki kiinni. alkoholi auttaa sua pakenemaan tunteitas ja sitä et sais tehdä. mutta koska muuten tää oli niin ihanaa luettavaa niin uskon yhä enemmän että sä tuut kyl pärjäämään<3 xo

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeij :) sunnuntai oli hairahdus josta opittiin. En enää piiitkään aikaan sitä mukaanlukien oo juonut ahdostukseen tms :) koska ooon tajunnu sen ettei soitä oo apua ja mä en enää nauti edes koti ryyppäyksistä "turhanpäiten" . Eli ei extempero kalja ostoksia :D

      Kiitos ihana <3 pus

      Poista
  6. kuulostaa aivan mahtavalta lukea tällaista tekstiä, vaikken kauaa sun blogia oo 'virallisesti' seuraillut. tästä huokuu niin paljon positiivisuus, että tulee itsellekin jopa parempi! !
    ja tää ei oo ehkä hyvä juttu, mutta kovin pikkuiselta näytät nyt :(
    stay strong sweetie, vaikutat mielettömän vahvalta ja ihanalta ihmiseltä <3 hihi

    VastaaPoista
  7. voi, tää teksti teki mut niin onnelliseksi ! tsemppiä ja onnea jatkoon ! <3

    VastaaPoista
  8. Ihan mielettömän kivaa lukea näin positiivisia asioita :) Tekee itsekkin mieli ruveta tsemppaamaan elämässä eteenpäin ;) Olen niin onnellinen sinun puolesta <3

    VastaaPoista
  9. aivan mahtavia oivalluksia - mm. just tuo, että tärkeintä on vain t ä m ä hetki! huomaan itsekin stressaavani ihan liian paljon tulevaa, oli se sitten tekemättömiä opiskelujuttuja tai seuraava työpäivä. kumpa itseki oppisi sisäistämään tuon mainitsemasi hetkessä elämisen!

    VastaaPoista
  10. Mulki kesti sen _yhden_hetken_tärkeyden tajuaminen yli 3 vuotta. Sen takia mun masennuskin sai alkunsa ku olin aina vaan menneissä kiinni ja murehdin liikaa tulevaa.
    Onneks säkin tajusit sen viimeinkin♥:)

    VastaaPoista
  11. Heeei olit kuulemma kiinnostunut lukemaan mun salaista blogia, joten lähetin sulle kutsun, tervetuloa lukemaan :)

    VastaaPoista
  12. Ihanaa kuulla että sulla menee paremmin! Todella kaunis oot noissa kuvissa :)

    VastaaPoista
  13. kannattaa tutustuu sellaseen tyyppiin kun eckhart tolle, ihan tosissaan, mä ainakin oon välillä aina pelastunut sen takia. Se opettaa just noista asioista mitä oot tajunnut, kuinka ei oo olemassa mitään muuta kun tää hetki yms:)

    VastaaPoista
  14. sillonku kirjotin mun blogii salasena aluks nii olit lukijana nii oot vieläki sillee et pääset jos vaihan salaseks :)

    VastaaPoista
  15. Tätä oli niin hyvä lukea. Oikeasti. Hymyjä lisää L (:

    VastaaPoista
  16. Ihania vaatteita, varsinki toi keltanen villapaita! :o Ja voi että ton vauvan ihanat ilmeet.. :3 Hienoi kuvia. Mutta niin, seurasin sun blogia ihan säännöllisestikin tossa puolisen vuotta takaperin. Nyt ku taas tän paikan löysin niin alan taas kiinnostuneena seuraamaan. Hyvä jos menee paremmin, en mä muuta osaa koskaan sanoo ku tsemppiä ja voimia ja kaikkee hyvää kevääseen!! :)

    VastaaPoista

kirjoita kommenttisi ja pelasta päiväni

ps. Vastaan tästä eteenpäin blogiini :)