tiistai 25. joulukuuta 2012

kyyneleet silmissä, pelko sydämessä

Mikä mulla on? Mä oon ollu melkein tämän koko päivän kyyneleet silmissä. Nyt vasta illalla sain soitettua terapeutilleni itkuisen puhelun. "mikä on huonosti?" -se etten mä vaan jaksa enään elää. 

Miksi? Miksi musta tuntuu tältä? Oikeastaan olen pidätellyt tätä tunnetta jo pitkään sisälläni enkä vain ole voinut sanoa sitä kenellekkään. Miten sitä nyt voisi sanoa ettei halua enään elää?

Pahimmalta tuntuu se etten saisi tuntea edes näin. Mulla on kaikki hyvin, helvetin hyvin. Ja silti, silti mä en vain jaksa enään. Tää ponnistelu saa mut vain väsymään ja väsymään. Kun tämä ei ole enään edes tunne. En tiedä mikä tää enään on. 

Mun olo on aivan voimaton. Ei tee mitään mieli. Ei ruokaa tai viiniä. 

Mun pakko-ajatukset on vaan saanut musta taas jälleen vallan.
Ja ne tällä kertaa tosissaan yrittää saada mut murtumaan lopullisesti.


Vihdoin sain sanottua tämän teillekkin...

en vaan saa edes sanoiksi tätä tunnetta.

tuntuu vain niin
pahalta.







Mun itsetunto on niin nollassa etten halua edes lisätä tänne mun oksettavasta vartalosta mitään kuvaa... kuitenki tässä jouluaattona otettu kuvatus.




toivottavasti te voitte hyvin?




27 kommenttia:

  1. Emmä oo menny minnekkään :-) Höpsö.

    VastaaPoista
  2. Jotenkin tuntuu kamalalta, että noin kaunis ja ihana tyttö, jolla on paljon välittäviä ihmisiä, tuntee silti noin. Laittaa vähän ajattelemaan että ei mikään ihme että minäkin tunnen noin, oon kuitenkin rutkasti ja moninkertaisesti rumempi ja sydämettömämpi eikä mulla edes ole niitä ihmisiä jotka välittää. En osaa nyt kirjottaa järkevästi tätä ajatusta mikä mun päässä on..

    Sulla on syitä elää ja toivon että sä löydät voimia jatkamiseen ja lopulta selviytymiseen ♥ sulla on iso tarkotus ja merkitys täällä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi rakas <3 oon huono sanomaan mitään tällästä pyhää lässynläätä, mutta nämä pitävät paikkansa; sinä et ole ruma et varmasti ole. sun sanoistakin mitä sanoit mulle voin vaan kuvitella kuinka kaunis ihminen sä oot. Ja kuinka kaunis sielu sulla on<3. älä edes sano noin. Sun ei tarvitse yrittää selittää, koska mä tiiän miltä susta tuntuu. Meillä kaikilla on täällä tarkotus, myös sulle. Sä et ole yksin. Mä lupaan sen. Paljon voimia ja haleja.

      Kiitoskiitos sanoistasi <3

      Poista
    2. Komppaan anoa^^ D:
      Sä olet tärkeä ja kaunis. Voimia xx <3!

      Poista
  3. kunpa säkin voisit hyvin... kunpa itekkin näkisit miten kaunis ja ihana sä oot! vaikka joskus tuntuu, ettei jaksa enää päivääkään yhtään mitään, älä anna sen tunteen ottaa valtaa sussa! oot vahva, jaksat kyllä taistella sitä vastaan ♥

    VastaaPoista
  4. voi muru :( mä niin toivoisin että sulla olisi hyvä olla, sä ansaitsisit sen <3

    VastaaPoista
  5. Ei mee täälläkään hyvin.. mutta tositosi paljon voimia ja haleja sulle<3 pystyn samaistumaan suhun tosi paljon.. oot ihana!!<3 usko mua!:-)

    VastaaPoista
  6. Olipa ikävä lukea tällaista. Olet niin ihana tyttö ettei sun kuuluisi kärsiä - ei kenenkään kuuluisi. Voimia !!♥

    VastaaPoista
  7. Oletko sä harkinnut lääkehoitoa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kyllä mä syön lääkkeitä. syönyt jo vuosia.

      tälläkin hetkellä vahvin masennuslääke. ollut jo monta monta kuukautta. rauhottavia.. ketipinoria yms. opamoxia.

      ei tää vissii enää lääkkeil lähe :(

      Poista
  8. Jos voisin antaa sulle yhden asian, niin antaisin sulle silmälasit, joilla näkisit itsesi meidän silmin. Sä olet niin ihana, kaunis, välitön ja rakastettava persoona, että tuntuu niin väärältä, että sä joudut painimaan näiden ajatusten kanssa.

    Mutta ei se tosiaan lähde lääkkeillä. Itse olen huomannut, että aina silloin, kun elämä on mallillaan, alan itse kasaamaan liukumäkeä alas. Koska eihän se koskaan voi olla minun kohdallani niin hyvin, eihän? Aina se kuitenkin romahtaa ja tämä pelko estää sen, että voisi nauttia siitä hyvästä, jota on ja luottaa siihen, ettei menetä kaikkea kerralla.
    Itseensä luottaminen ja itsensä rakastaminen on yllättävän vaikea asia opetella, jos siihen ei ole oppinut pienestä pitäen. Rakas, sulla on ympärillä ihmisiä, jotka arvostavat sua sellaisena kuin olet ja sä näet sen. Sun pitää kuitenkin kyetä myös näkemään se, että sä kykenet moniin juttuihin. Sellaisiin, joihin moni ei pysty; tällaisten asioiden ja tunteiden kanssa eläminen vaatii sellaista voimaa, joka purkautuessaan ja oikein suunnattuna voi viedä sut ihan minne vaan. Noissa sun sanoissa piilee sellainen elämän tahto, että se tekee mahdolliseksi mitä vain (okei, ehkä et pysty koskaan lentämään ilman apuvälineitä tai muuttamaan kanarianlintua kupiksi, mutta kun sä vaan uskallat tarttua siihen mitä sulla on, sä pääset juuri sinne minne haluat). Ja se kysymys minne haluat? Mikään ei ole koskaan lopullista ja loppu on uuden alku, joten ihan mikä tahansa mieletön tavoite käy. Mä löysin itseni Kiinasta ja parhaillaan asun Thaimaassa, en olisi koskaan uskonut tekeväni oikeasti mitään näin päätöntä, mutta se vapaus on juuri siinä, että voin tehdä sen, koska haluan ja vaikka kaikki lähti liikkeelle yhdestä typerästä vitsistä, niin silti tämä on yksi parhaista asioista, joita olen koskaan elämässäni tehnyt. Se mitä mä yritän sanoa on, että sä tarvitset niitä surullisen kuuluisia onnistumisen kokemuksia, jotta opit luottamaan itseesi. Se tapahtuu hiljalleen ja alkaa naurettavan pienillä asioilla, kuten kengännauhojen sitomisella. Tiedän, kuinka kaamean vaikeaa se on, mutta yhtäkkiä huomaa pystyvänsä vaikka mihin ja oppii suhtautumaan epäonnistumisiin.

    Ja sitten se kaikista ärsyttävin kysymys; jos kaikki on hyvin, niin mihin ihmeeseen sä rakas ponnistelet? Joskus voisi ottaa vain päivän ja jättää sen selviytymis asenteen tyynylle, vai mitä - edes yhdeksi päiväksi tai puolikkaaksi? Päättää olevansa tänään täydellinen idiootti ja lähteä tutkimaan maailman pieniä ihmeitä, eikä pelätä joutuvansa naurunalaiseksi. Koska jos joku nauraa sille, että toinen löytää onnen nätin muotoisesta lumihiutaleesta ja se saa hymyilemään, niin silloin voi kysyä, eikö elämän pienistä ihmeistä pidä olla onnellinen. Silloin voi miettiä kuka on järjetön ja naurettava.(Eikä tämä ole sitä, etten ymmärtäisi tai tuomitsisin. Ymmärrän, koska olen ollut tuossa ihan samassa pisteessä. Esitän vain kysymyksiä, joilla itse pääsin eteenpäin siltä varalta, ettei kukaan muu ole niitä kysynyt)

    <3 Toivottavasti heräät tänään paremmalla mielellä!

    VastaaPoista
  9. Toivottavasti sä löydät elämässä jonkun/jotain, mikä saa sut jaksamaan päivä kerrallaan eteenpäin ja näkemään tulevaisuutta valoisammin. Sä oot tosi nätti, mut mä niin tiedän ton sun tunteen. Tiedän ton, kun miettii ettei jaksa enää, vaikka kaikki on hyvin, tai pitäis olla.

    Mulla tuli lopulta vastaan ihminen, kenestä en luovu ikinä ellei ole pakko (enkä silloinkaan :D). Se sai mut voimaan paremmin, vaikka joskus vieläkin on outoja ajatuksia tästä elämästä. Tai lähinnä mietin kaikkea tyhmää, et miks tänne just synnytään, et mikä tarkoitus täällä on olla ja plaa....

    Kaikkea hyvää sulle <33 :)

    VastaaPoista
  10. Sun pitää selvittää itellesi että pakenetko nyt tunteita vai ajatuksia. Sanotaan että anorektikot pakenisivat ajatuksia ja bulimikot tunteita. Mutta kumpaa sä pakenet? Ja mitä sä pelkäät? Koska pelko ja pahuus asuu samassa, jokin pelko ajaa sua tekemään pahaa itsellesi.

    VastaaPoista
  11. ootte ihan korvaamattomia. rakastan teitä kaikkia <3

    VastaaPoista
  12. Voi pieni<3 Kumpa voisin tehdä jotain että sulla olisi parempi olla :( Sä olet niin kaunis ja ihana ihminen, täydellinen juuri tuollaisena, että sattuu itseenikin kun puhut tuollaisia :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :( en tiedä miksi luulen että kaikki sanovat vain säälistä noin. Vihaan näitä harhaluuloja !!! ärghghghg...

      kiitos silti, pus <3

      Poista
  13. Sussa ei oo mitään vikaan, oot oikeasti tosi kaunis ja sulla on hyvä vartalo! Toivottavasti pääsisit joku päivä vielä eroon noista ajatuksista ja itsetuntosi kohilleen. Pärjäile♥

    VastaaPoista
  14. oletko kuullut the hearts projectista? :) http://koviakokenut.blogspot.fi/2012/12/the-hearts-project.html
    selviää tosta postauksesta mitä se tarkottaa. mulle tuli mieleen että voisitkohan levittää sanaa sun blogissa kun sulla on aika paljon näkyvyyttä :)

    VastaaPoista
  15. voinhan mä kirjoittaakin jonkun postauksen tuosta :) en tiiä kuitenkan alkaisinko itse sydämiä piirtämään käteen, mutta kaunis idea <3

    VastaaPoista
  16. Pakko sanoa että oot aivan helvetin kaunis ja ihanan oloinen ihminen. Jaksamisia ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. apua, en vaan voi käsittää että saan tälläisiä kommentteja. Kiitos paljon että joku näkee minut oikeasti noin. <3 vaikka minussa piileekin paljon pahaa ja surua :c

      Poista
  17. noin upeeta naista ei oo tehty luovuttamaan :) keep going baby u rock!! ♥

    VastaaPoista
  18. "I want to be happy, but I afraid to be happy..
    If I let myself to be happy, I am afraid that I lose all again."

    Muistan kun itselläkin oli kaikki hyvin, silti pää keräs kaikki paskan mitä vaan keksi ja ympäriltä sai. Miten minä muka olisin voinut olla onnellinen? Pelkään sitä edelleen, mitä jos taas romahdan? Mitä jos onneni romahtaa? Missä jamassa olen sitten..

    Olet erittäin kaunis ja ihana ihminen, sun ympärilläs on ihania ihmisiä ! Älä luovuta muiden ja varsinkaan itsesi takia ! Mieti mitä kaikkea tulevaisuus voi vielä tuoda tullessaan, voit saada omia lapsia ja kunnon perheen tai unelma ammatin, tms. Toivon että sulla on unelmia, pidä niistä kiinni, niiden eteen täytyy tehdä töitä, mutta uskon että se on sen arvoista !

    Vituttaa varmaan suoraa sanottuna noi uskon ja toivon sanat.. ne on niin epätodellisia.. mulla ainakin pongahti mieleen oikeen voimakkaana noi sanat..

    Voimia ! ♥

    VastaaPoista
  19. voimia sinulle, me kaikki välitetään susta! oot todella kaunis<3 ja tuo on tuttu tunne. VOIMIA <3<3<3<3<3<3<3<3

    VastaaPoista

kirjoita kommenttisi ja pelasta päiväni

ps. Vastaan tästä eteenpäin blogiini :)