lauantai 18. helmikuuta 2012

ASUNTO- ja KYSYMYSVASTAUS postaus :)

Tässä toivottu ASUNTOPOSTAUS ja asuntopostaus kuvien jälkeen vastaukset kysymyksiin kuvien keran !

olohuoneen ikkunasta otettu kuva

Eteinen ja ulko-ovi. Kuva ei suostunu kääntymään :(

kylppäri, kuva ei suostunu kääntymään.

ruokailutila ja väliaikainen datausnurkka samassa :D

olohuone  ja ruokailutila takana

kuva olohuoneen ikkunasta :)



Marianne ja makuuhuone :)

kuva ei suostu kääntymään. keittiö ovelta päin.

keittiötä

kulta rakas <3

 
Sitten kysymysten pariin...

otettu n. 2,5kk sitten.

Miten sä pärjäilet?
Tällä hetkellä paremmin kuin johonkin aikaan. Heikkoja hetkiä tulee ja sortumis vaaroja itsensä satuttamiseen. En voi hyvin, mutten todella huonostikkaan. Koska tällä hetkellä mulle rakkaat ihmiset on tukenu mua paljon <3
 
Oksenteleks sä nykyää enemmä vai vähemmä?
Huomattavasti _vähemmän_ niiku tuosta rastitaulukosta oikealla näkee. Onhan ne vähentyneet. Koska "ennen" viikossa rasteja kerty n. 6-10 ja nyt ehkä n.2-6
 
Mistä sä löydät noi ihanii kuvii? x3

Kaikki mun kuvat on yleensä wehearit.com:ista :) ellen oo itse kuvannut, sillon maininta siitä :)
järkytys... n. puol vuotta vanha kuva.
  
Minkä ikäne oot?
Oon syntynyt 1993 ja vielä 18, pian 19.
 
mikä on ollut sun elämän onnellisin hetki ?
Mietin hetken, mutta ensiksi mun pikkuveljen syntymä vuonna 2006 <3 ja Koiranpennun saaminen viime heinäkuussa <3
 
Laihdutuksen alussa. 2009

miten aloitit laihduttamisen ja milloin huomasit sen menevän liian pitkälle?
2009 vuoden alusta. Se oli ekaks niin viatonta.. huomasin sen menevän pitkälle 2009 syksystä kun amis oli alkamassa ja jätin silloisen poikaystävän koska en pystynyt laihduttamaan hänen seurassaa niin hyvin.... ja kaikki pyöri liikunnan ja ruuan ympärillä.
 
Minä n. yksi vuotiaana.

ja kysyisin missä kuussa oot synytynyt ? =) 
Maaliskuussa :)
 
Miten/mista syystä sulla alkoi syomishäiriö?
Varmasti perhekuvioista johtuen, riitelystä ja vanhempien huonot välit. Isäpuolen kommentit "kannattaisko kattoo mitä syö ettei ala pötsi kasvaan" ja ystävien välirikosta...


Näetko sen enemmän elämäntapana vaiko enemmän jonain, josta ei pääse irti? Näetko sen ihan oikeasti sairautena vai jotain siltä väliltä?
Simppeli kysymys, mutta kun sitä alkaa pohtimaan se muuttoo haastavaksi. Pitkään oon ollu kielteinen "sairauttani" kohtaan. Osittain vieläkin. Myönnän sairastavani sh:ta. Mutta välillä taas kyseinalaistan sen ja alan nauramaan ammattiauttajien edessä "haha hei kattokaa mua?? Mulla ei oo mitään ongelmaa ei todellakaan" Valitettavasti välillä tuntuu että tämä on elämäntapani vaikkei se saisi olla niin. Oon vaan niin kaavioitunut ja tottunut tähän samaan tuskaan ja ahdistukseen.
Tuntuu ettei tämä irrota otettaan koskaan.



Mitkä on sun tulevaisuuden suunnitelmat esim. opiskelujen ja ammatin suhteen? Eli mikä haluisit olla isona?
Valmistun lähihoitajaksi tämän vuoden puolella (ellei nyt tule jotain estettä) Haluaisin kuitenkin voimavarojeni mukaan  lähteä myöhemmin opiskelemaan mm. Tampereelle sosionomiksi.
 
Minkälainen perhe sulla on? 

Rikkonainen. Asuin tosi pitkään isäni ja pikkusiskoni kanssa. Äiti asu eri osoitteessa uuden miehen kanssa, minulla on puolpikkuveli. Sisarukseni ovat siis 17 ja 5- vuotiaita.
Isäni on narsistinen ja äitini on herkkä ja huolehtivainen. He ovat kuin yö ja päivä.

Oletko siis bi- vai homoseksuaali?
 Olen bi, jos täytyy jotenkin luokitella. Ajattelen että rakkaus ei katso sukupuolta yms.


kun oot nyt muuttamassa pois kotoa, niin asuitko sun äidin vai isän kanssa?
Asuin isäni kanssa ja nyt siis omassa "lukaalissa"

minkälaiset välit sulla on nyt sun isään? (kun aiemmin ei ollu vissii kauheen hyvät)
entä äitiin?

Nyt paremmat, tosiaan se vaihtelee todella nopeasti riippuen isäni päivästä ja hänen mielialastaan. Äitiini minulla on todella hyvät välit, ei kuitenkaan puhuta ongelmistani tai sairaudestani enään hirveästi.

Elokuussa otettu?
minkälaisessa hoidossa käyt?.. kun oon ymmärtäny että kävisit ainakin keskustelee psykologin? tai jonkun muun kanssa? :)
Psykologilla käyn ja olen vieläkin kirjoilla syömishäiriöklinikalla mutten ole käynyt siellä valovuosiin eivätkä he ole ottaneet edes minuun mitään yhteyttä. 
Suunnitteilla olisi dialygtinenkäyttäytymisterapia (DKT) 

Ehkä minäkin vihdoin uskaltaudun kommenttoimaan tänne :D mut siis haluaisin tietää (kaikki edellä mainitut) ja sit sun ja sun siskos väleistä, mutta ois myös kiva tietää mistä sä tunnet sen Viltsun ja minkälaiset teiän välit?
Mun ja mun siskon välit ovat todella hyvät. Ennen ne olivat ehkä vähän eteiset mutta nykyään mun sisko tietää musta melkein kaiken, se jopa löys tän blogin ja luki vähän muttei halunnut lukea enempää. Vaikka tietää osoitteen koska, olemme sopineet että kerron hänellä tästä edespäin kaikki <3 Viltsun ja mun välit on taas todella sekavat, molemmat tykätään toisistamme, muttei Viltsu ole valmis suhteeseen, Viltsu on siis poika. Viltsu on myös ehkä hieman mustasukkanen välillä musta kun pystyn kertomaan hänelle mun jutuista ja ihastuksista. Viltsu on mulle ku paraskaveri mutta samal aikaa paljon muutakin, todella tärkeä <3
  
Mikä sai sut alottaa kirjoittamaan blogia?
Olin aluks lueskellu tosi paljon muiden blogeja ja sitten totesin etten voi purkaa minnekkään mun tunteita ja ajatuksia joten aloitin silloin blogin. Muutenkin rakastan kirjoittamista.

Millaista musiikkia kuuntelet?
Aivan laidasta laitaan, tykkään kuunnella radiosta yleensä iskelmää, voicea ja nrjtä.
 
Mistä saat voimaa, mikä saa sut iloiseksi?

ystävät, mun koira ja tulevat mukavat reissut yms.
 
Oon suhteellisen uusi lukija, ja mulle on jäänyt epäselväksi, että kuka tää Viltsu on?
Tuonne aikasempaan jo vastasinki tähän. Viltsu on siis poika, joka merkkaa mulle tajuttomasti. Tutustuin Viltsuun mun exän kautta joka on siis Viltsun hyvä kaveri...


Kuka julkkisnainen on susta kaunein?
 Adele, Angelina Jolie, Olssen kaksoset. Lista jatkuis varmasti vielä. Ja salattujen elämien Heidi.

Kuinka pitkä olet?
n. 158cm


Tällä hetkellä näytän tältä. Tuo hame ei menny mun päälle viime helmi-toukokuussa.
voitko kertoa painoasi/bmi:täsi?
Harkitsin jo hetken että menisin vaa'alle koska niin moni on tätä kysynyt. Nyt tässä ei kuitenkaan ole vaakaa, toiseksi en oo valmis astumaan vaa'alle :( Pelkään sekoavani. Silmäni näkevät itseni 60 kiloisena. Kuitenkin veikkaan että painan 50kg-> ?


2010 n. 45kg nykytilanteeseen tässä kuvassa on eroa rinnoissa. Nyt isommat rinnat...
Mikä on kevyin ja painavin painosi?
Painavin painoni on varmaankin 55 kiloa ja kevyin 43.9 kiloa.
n. 44 kiloa 2010 en usko että näyttäisin tällä hetkellä tältä...

Voitko valaista vähän kuka tämä D oli? On mietityttänyt muutamien postaustesi jälkeen...
D (tyttö) Kuului minun ja Viltsun kaveripiiriin, myös D kärsi masennuksesta, en tuolloin tietänyt että niin pahasti, tapasimme syksyllä sattumalta samalla osastolla jolla olimme jonkun aikaa. Tutustuimme entistä paremmin. Dstä tuli mulle läheinen ja mietin aina kuinka hän voi. Vähän ennen joulua Dn äiti löysi hänet kotoaan kuolleena... en voi puhua enempää koska kyyneleet tunkeutuvat silmiini.
 
ja muistatko milloin oksensit ekan kerran ja miks? 
Tää on niin tyhmän kuulosta, oksensin ekan kerran koska olin kuullut kaveriltani hänen oksentavansa joskus joitain herkkuja pois, joten minä tyhmänä joskus seiska luokalla kokeilin miltä tuntuu oksentaa ja söin nopeasti yhden muffinssin ja join vettä ja menin vessaan.. tuolloin en uskonut oikeasti sairastuvani myöhemmin.


Miltä se tuntui? 
Ekan kerran se tuntui jännältä, kuin olisi oppinut jonkun uuden hyvän taidon. Nykyään en erota sitä edes melkein hampaiden pesusta, tuntuu liian "normaalilta" toiminnolta.. :(


tällä viikolla otettu kuva 2012
kauan oot sairastanu masennusta?
Masennusta oon sairastanu seiska luokalta asti ja paniikkihäiriö oli tuolloin myös vahvana.  Eli 6 vuotta :(

Pelottaako sinua kuolemanjälkeinen elämä?
Ennen joo, nykyään ei oikeastaan, asiassa pelottaa vain se että tunteeko silloin vielä tuskaa, kipua ja ahdistusta?
 
Mitä lääkkeitä syöt? 
Seronil ennen 40mg, nyt 20mg päivittäin(masennukseen). Ataraxia päivässä 2-4 (rauhoittava, auttaa unensaamisessa) Ketipinor tarvittaessa ahdistukseen 50mg päivässä.


jos joku toteuttaisi sulle nyt yhden haaveen, mikä se olis? 

Varmaankin joku ihana reissu, ensimmäisenä laihtuminen tai että olisin edes tyytyväinen itseeni. Vastakkaisena paraneminen ja parempi elämä.

Miten asut, yksin, kaksin? Kerrostalo, omakotitalo? Miten haluaisit asua?
Nyt asun yksin. Kerrostalossa, 45 neliötä. ilman parveketta :)
Myöhemmin haluisin asua isossa omakotitalossa seurustelukumppanin kanssani ja lasten :)

Minkälainen viikonloppu tulossa?

Eilen perjantaina pikkusiskoni ja hänen poikaystävä oli yötä mun luona, tänään Marianne tuli mun luokse ja lähtee vasta keskiviikkona takaisin kotiin ja Mindy tulee tänne tänään kanssa, huomenna mennään juhlimaan heidän kummankin 19v synttäreitä :)
 paljonko painat tasan tarkkaan tällä hetkellä?
En tiedä... veikkaan jotain 50kg-> 


3 ihaninta asiaa elämässäs? 
Ystävät, perhe ja koirani.


3 parasta asiaa sun luonteessa JA ulkonäössä?
Huumorintajuinen, sosiaalinen ja luotetta.
Hmm.. ruskeat silmät, hiukset ja huulet.

3 huonointa asiaa sun luonteessa JA ulkonäössä?
Äkkipikainen, päällepuhuja ja huomionhakuinen.. :D
Reidet, leuka ja posket.
 
mikä oot ammatiltas? 
Valmistun lähihoitajaksi


sun lempi artsisti ja bändi? 
Ei oikeastaan ole, kaikki tunteita herättävä musiikki ja menevät biisit.
 
pidätkö ikinä mässyttely päiviä? 
Todellakin.. itseasiassa melko usein :D
 Mitä sä pelaat? :)
Jalkapalloa
 Miten saat ittes oksentamaan? Ite oon koittanu mutta en onnistu.. kerran olin ihan ähky että oikeesti oksetti ja olisin vaan halunnu oksentaa mut sit vaan yökin varmaan 20kertaa enkä saanu itteeni oksentaa :( Tyhmä kysymys, mut voisitko neuvoa?
En tiedä pitäiskö sanoa "anteeks en halua neuvoa" mutta tosiasiassa toimisin erittäin väärin jos jakaisin neuvoja.. ei ikinä, EI IKINÄ kannata aloittaa sitä hommaa. Se on semmonen helvetti josta on vaikea päästä eroon. Se pilaa kaiken, hampaista lähtien.
2008 Mariannen kanssa särkänniemessä, masennuksen kourissa mutten vielä SHn.
 
missä oot töissä?

Mun oman alan firmalla, teen keikkoja eri lapsiperheisiin.

Heips! Ajattelin tulla kysymään neuvoa SH:n kanssa siis. Miten saat (olettaen että saat) pidettyä itsesi aisoissa, etkä syö? On itselläni ollut tälläistä alkutaipaleen ahmimista joten olisi mukava tietää :) 

Hmm.. vähän sama vastaus kuin tuohon oksentamis vinkkiin. En halua antaa vinkkejä syömättömyyteen, enkä oikeastaan itsekkään pysty olla syömättä vaikka kuinka haluaisin. Ahmintaan sinäänsä kunnollinen ruoka ja säännölliset ruoka-ajat oikeasti estää ahmimista :)


 

 

 

 

 

 

 

 

12 kommenttia:

  1. Söpö kämppä, ja tietty koira myös! :)

    VastaaPoista
  2. Ihana nähdä susta kuvia enemmän! Ja koiras on mielettömän söpö (:
    Vielä isot thumps upit vastauksistas noihin sh-kysymyksiin, joissa kysyttiin neuvoa. En olisi paremmin osannut itse vastata. (:

    VastaaPoista
  3. Ihanat tällaset kuvapostaukset missä on omia kuvia! :) Oon lukenu sun blogia jo pitkään mut liityn nyt lukijaksi (:

    VastaaPoista
  4. Joo, mä tunnen sen tytön kyllä. Ei ole tosin mulle kukaan kauhean läheinen ihminen.
    Oi, sun asunto on aivan ihana! Säkin olet rakas♥ Tuhansittain voimahalauksia♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei ihatsukselle mtn tosiaan maha.. :) kiiitos <3 :) pus

      Poista
  5. mulla on sama ongelma noitten kuvien kanssa, mut noi kuvat kääntyy sillein tyhmästi et avaat sen haluamas kuvan eka esikatselussa ennen kun oot lisäämässä blogiin, sitten siin on ne nuolet joista käännetään kuvaa,vaikka se näyttäiskin olevan esikatselussa oikein päin niin käännät silti eka väärin päin ja sit takas oikeinpäin niin se tallentaa sen uusiks ja blogiinkin tulee oikein päin. outoa :D x)))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kuuullosti kauheen monimutkaselta :D:D:D:D:D ei mun aivot oikee sulattanu 8DD mut kiitos <3

      Poista
  6. ihana toi sun kämppä!<3 mäkin ehkä jopa opin susta jotain uutta tätä lukiessani:) -zet

    VastaaPoista
  7. Ihanaa ettet "vastannut" oksentamis/syömättömyys kysymyksiin, missä kyseltiin vinkkejä. (: Jaksamisia!

    -N

    VastaaPoista

kirjoita kommenttisi ja pelasta päiväni

ps. Vastaan tästä eteenpäin blogiini :)