perjantai 20. tammikuuta 2012

verta

Makaan aamulla sängyssä, nousen 6.20 hakemaan juotavaa ja otan muutaman viinirypäleen kömmin takaisin sänkyyn vielä vähäksi aikaa. Saan juuri laskettua pääni tyynyyn kun  ihmettelen mikä valuu kurkkua pitkin alas, ihan kuin lima tai räkä seuraavaksi tunnen kun nenästäni valuu jotain tyynylle. Tyyny on melkein märkä, nostan paniikissa pääni ja laitan valot päälle. Juoksen vessaan hakemaan paperi. Nenäni vuoti tuhottomasti verta. Meinasin pyörtyä istuessani vessanpöntön päällä. Pidin nenästäni kiinni ja kun veri ei päässyt nenästä ulos se vain valui kurkkua pitkin alas. Vähän väliä meinasin oksentaa. 20 minuutin jälkeen tilanne helpottui ja lähdin silti töihin.

Tulin kotiin töistä ja ajattelin ottaa yhden suklaan konvehti rasiasta, otin toisen, kolmannen, neljännen, viidennen ja vielä ehkä pari. Tiesin joutuvani oksentamaan. Oksensin  niin paljon kuin ehdin ja huomasin nenästäni valuvan taas verta. Jatkoin silti vähän aikaa ja lopetin. En tajua.. mistä tämä johtuu? Aamulla vuoto vain alkoi, ilman mitään syytä.



Onneksi Susa tulee meille tänään yöksi ♥ isäni ja siskoni eivät ole kotona. 
Susa tietää mun ongelmista ja saa mut aina nauramaan.
Haluaisin syödä tänään kunnolla, mutten usko pystyväni siihe.
Pääni huutaa minulle "söit aamupalaksi jo 240 kaloria ja nyt niitä suklaita, ei enempää, illa sitten jotain.."

5 kommenttia:

  1. Hui kamala, kuulostaa hirvittävältä tuo verenvuoto. Itsellänikin joskus alkoi ihan yhtäkkiä vuotamaan kamalasti, ja verikammoisena alkoi samalla vielä heikottamaan.

    VastaaPoista
  2. Hyi, mä tiedän millaista toi on, mut suosittelisin käymään verikokeessa tarkistamassa sun hemoglobiini :) Mulla oli tuollasta samanlaista bulimian takia ja se romahti niin alas et olin jo todel hengenvaarassa...en tietenkään halua pelotella <3 oon varoittava esimerkki.

    VastaaPoista
  3. Aamulla vuoto vain alkoi, ilman mitään syytä. <-- kyllä tiedät syyn. :/

    VastaaPoista
  4. itelläni verta vuotaa aika useinkin nenästä, jo lapsesta saakka joten kuiva nenäkin voi olla syynä! ainakin niin mulle sanottiin, tai joku herkkä verisuoni?

    VastaaPoista
  5. mun vuotaa talvisin aina nenä ko jokkut veri suonet on nenässä nii pinnalla ja ku iho kuivuu tai jotai nii, melkee joka päivä tukko nenässä ja paperia mukana :D

    VastaaPoista

kirjoita kommenttisi ja pelasta päiväni

ps. Vastaan tästä eteenpäin blogiini :)