sunnuntai 4. joulukuuta 2011

harha-askelia

Vadelma rakas tuli meille eilen. Oli aivan mahtavaa, vaikka näkihän meistä molemmista ettei nyt mene hyvin. Kummankin ruokaahdistus ahdisti varmasti molempia.. vaikka haluisikin nauttia niin silti se ahdistus varastaa siitä osan. Kuitenkin me nautittiin juomingeista ja suunnattiin baariin. En enään muista kumman välähdys oli mennä viereiseen mäkkii ja syödä ateriat. En ollu valovuoteen syönyt ATERIAA!! En muistanut kuinka hyvältä se maistui, meillä oli aamuyöstä aivan kauhea nälkä ja syötiin ne hetkessä. Tuon jälkeen me kummatkin katottiin toisiimme vaikeasti ja tiedettiin et ei me vaan voida kiltisti odottaa ruuan imeytymistä ja tehtiin jotain todella tyhmää, oksennettiin heti ostamat ateriat..(hävettää niin paljon..) siinä ei ollut mitään järkeä, mutta toisaalta en olisi ikinä uskonut että pystyisin syömään semmoisen, vaikka lopputulos ei kuitenkaan ollut hyvä.
Mua ahdistaa koko hemmetin joulukuu.. koko joulun tulo. Vuoden vaihtuminen, oon joka vuos kelannut "ens vuos on parempi, ens vuonna mä oon terve" mut niin ei tuu tapahtumaan koska en pysty tekemään sen asian eteen mitään. Jatkan vain tätä vammailua, koska en löydä enään mitään muuta "parempaa" jos mä tosissani haluisin oisin nyt osastolla parantamassa itseäni, tai edes päiväosastolla opettelemassa syömään uudestaan kunnolla, mut mä pelkään sitä niin paljon enkä ole edes valmis yrittämään.. en vain pysty kohdata tätä ongelmaa..

5 kommenttia:

  1. fiksuu oksennella yhes ja sillai.

    VastaaPoista
  2. Paljon voimahalauksia, mä tiedän että jonain päivänä sä vielä voitat sun ongelmat. Mä olen siitä ihan varma.

    VastaaPoista
  3. kuulostaa kauheelta, ettette voineet olla oksentamatta ja kestää ahdistusta yhdessä. tuntuis, että yhdessä olisi just helpompaa olla oksentamatta, mutta kyllä tuostakin ehkä jtn opitte. tsemppiä sulle tyttö, vielä sä voitat ton kaiken <3

    VastaaPoista
  4. 1 anonyymi- En tiiä sit miä on fiksuu ja mikä ei.

    2 anonyymi- Niin :( kummatkin me molemmat olemme sen verran sairaita ettei se onnistunut.. :( mutta onneks kaikesta oppii!! Kiitos kannustuksista hurjasti <3

    VastaaPoista
  5. Jos haluut apua, niin lakkaa ainakin teeskentelemästä hoitajille ynnä muille sulle apua tarjoaville et sulla on kaikki hyvin (muistelisin vain sun sanoneen jossain et väität kaiken olevan hyvin vaikka ei ookaan?). Ei siinä hävii mitään jos niille sanoo et on tuhottoman paha olo, koska niiden duuni on auttaa ihmisiä jotka voivat huonosti kuten säkin. Siinä sen sijaan häviää et leikkii aina vaan et kaikki on hienosti. Tiedät varmaan itekin ihan hyvin tän, mut tällä samalla mallilla mikään ei tuu muuttumaan ja et pääse irti ahdistuksesta jos et riko tätä kaavaa. En sano et "ryhdistäydy ja ala vaan syömään!!11" kun ei se oo niin helppoa tietenkään, mut myönnä suoraan niille alan ammattilaisille tuo tilantees niin se on hyvä alku. Ei sun tarvii yrittää yksin jaksaa. En meinaa vähätellä tätä tukiverkostoa joka sulla täällä netissä on, mut sen lisäks tarviit kyllä konkreettista apua.

    Ja suosittelen ettet mieti sitä koulua ja kieltäydy osastohoidosta koska "koulu menee sit huonosti", sillä paljon paljon huonommin se menee jos vajoat aina vaan syvemmälle tohon. Opiskella nyt kerkee elämän aikana vaikka kuinka, tärkeämpää on kumminkin et itse on kunnossa. Mulla meni koulu viime vuonna päin persettä mielenterveysongelmista johtuen, mut nyt kun oon saanut lääkkeillä ja terapialla mielialaa nostettua niin koulu menee paremmin ja on oikeesti mukavaa eikä sellasta pakkopullaa.

    Ai niin, luin tota Formsprigiäs ja pisti silmään tää sun yksi vastaus jollekulle: "Jos mä olisin "tosi laiha" joku huomauttais mulle siitä henkilökohtasesti,tiiän etten ole." Toi ei kyl pidä paikkaansa, et ei oo muka laiha ellei joku huomauta siitä. Ite harvemmin huomautan kellekään laihuudesta, vaik mielessäni kauhistuisinkin siitä miten laiha joku on; en viitsi ikinä kommentoida muiden kroppaa, koska tiedän et joillekin luonnostaan tosi laihoille voi olla loukkaavaakin et muut äimäävät ulkonäköä sellaiseen "voi hyvänen aika kun oot laiha"-tyyliin. Eihän kukaan fiksu ihminen sano toisia läskiksikään, niin samalla tavalla järkeilen et ei oo mun asiani mennä kauhistelemaan muiden laihuutta, koska ei koskaan tiiä mikä on kellekin loukkaavaa.

    VastaaPoista

kirjoita kommenttisi ja pelasta päiväni

ps. Vastaan tästä eteenpäin blogiini :)