torstai 1. syyskuuta 2011

Hei rakkaat!

Tää tulee olemaan todella nopea kirjoitus. Istun kirjastossa nyt ja kyllä olen osastolla, se on avo-osasto joten siellä on TODELLA vapaata. Ja se tuntuu sinänsä pahalta. Saan liikkua miten haluan kuhan ilmoitan minne ja kauan olen pois. Huoneisiin vasta pitää mennä 23... ja kukaan ei vahdi eikä valvo mua taikka mun syömisiä. Tottakai siel voi mennä vetään hoitajaa hiahasta kun pahalta tuntuu tai ihan muuten vaan. Porukka siellä on melko keski-ikästä eikä kukaan oikeestaan oo puhunu mulle mitään.. PAITSI... tapasin siellä mun seinä naapurin!!! tiesin kyl sen kärsivän jostain, ja hän oli ainut joka tuli kysymään.. miks oon siel.

Luin lopulta mun lähetteen ja suorastaan järkytyin ku tajusin et se koko juttu on musta. Lopussa oli F 50,1 epätyypillenen anoreksia ja F 32 vaikea masennus. Luulin että en kärsi vaikeasta masennuksesta...  Olen tänäänn  ottanu seronil nimistä lääkettä. alussa on 10mg ja yli huomisesta lähtien sitä nostetaan. Tällä hetkellä olo on ihan hyvä ja ahdistus ei niin suurta.. johtuiskohan siitä et mun syömisiin ei puututa ja mä oon onnessani.. kun voin  jatkaa näin ruokien kans.. :/

Kävin myös siin terapiaryhmäs  ja tykkäsin tosi paljon. Oli mukavaa nähdä ja jutella ihmisten kanssa joilla on anoreksia tai syömishäiriö.. (paranemaan päin) Jatkan siellä käymistä kyllä. Oon jotenki väsynyt ja turtunu, en tiiä aiheuttaaks toi lääke sen?  Osastolla on iltapala kello 19. Ja ruokailut muutenki menee siellä tähän tapaan 8 aamupala, 12 lounas, 16 päivällinen, 19 iltapala. "söin" vain päivällisen tuolla.. pari lusikallista keittoa ja leivän kanta, loput heitin roskiin. Onhan se aika ikävää istua vain yksin siellä, eikä oikee oo ketään kenen kans puhua. Mutta mun täytyy nyt keskittyä kasaamaan itseäni ja kokeilla tuota lääkettä. Osastohoito on merkitty kestämään kaks viikkoa.. kestänkö mä siellä niin kauan??

Haleja teille ja kiitos kaikille kannustuksista tän osaston ja kaiken muunki suhteen <3 pus.

18 kommenttia:

  1. Kyllä sä siellä kestät! :)
    Ja hyvä että terapiaryhmä oli mieluinen, helpottaa kummasti.

    Yritä nyt kuitenkin syödä silti edes hiukan paremmin, vaikkei kukaan vahdikaan. ):

    Paljon tsemppiä ja haleja sulle! :) ♥

    VastaaPoista
  2. Kauhiana tsemppiä ja voimia sulle. Toivottavasti toi auttaa sua parempaan suuntaan <3

    VastaaPoista
  3. Onnea sulle, yritä ottaa siitä kaikki irti :)

    VastaaPoista
  4. Tsemppiä ihan hirveesti!!♥
    Toivottavasti tosta osastosta olis sulle hyötyä!! Tai toivottavasti sä annat niiden auttaa sua♥

    Ja mullakin oli seronilia joskus, mutta se lopetettiin, koska se ei auttanut mulla, vaan pahensi oloa, ja sain tilalle lamictal-nimistä lääkettä... Se toimii mulla paremmin, se on kuulemma "tyhjään masennukseen"... Mutta toivottavasti toi auttaa sua! ♥

    Voimia *hali* ♥

    VastaaPoista
  5. Tsemppiä sinne! (: Kyllä sä siellä pärjäät, ja sehän on loistavaa, että viihdyt siellä terapiaryhmässä. Kannattaa yrittää syödä enemmän siellä. Edes pari lusikallista normaalia enemmän, niin hyvällä tuurilla sun olokin voi parantua sillä. Kun et mieti liikaa ruokaa, niin ahdistuskin voi helpottaa. Tietysti helpommin varmaan sanottu kun tehty, mutta yritä keskittyä vaikka mukaviin ihmisiin siellä (: Varmasti löytyy juttuseuraa! :3

    VastaaPoista
  6. Oon tosi ilonen sun puolesta! oon lukenu tätä blogia jo aika pitkään ja koko ajan toivonu että saisit sitä apua mitä tarviit, ehkä sä pikkuhiljaa alat voittamaan ton! voimia <3
    Itse luulen että minulla on alkamassa syömishäiriö, päässä vain kalorit ja nopeasti oksentaminen jos tulee syötyä "liikaa"....en vain uskalla puhua kenellekkään ja kaikilta tulee kommentteja "hei pitäiskö sun alkaa laihduttaa"...pakko esittää että otan sen leikillä...anteeksi pitkä kirjoitus.

    VastaaPoista
  7. Voi, paljon voimia ja tsemppiä tuonne sinulle, ajattelen sua♥♥

    VastaaPoista
  8. Ihanaa että pääsit (/jouduit) sinne ja kyllä sä siellä kestät varsinkin kun se on tollanen vapaamuotoinen. Oon tosi onnellinen sun puolesta, tosta on varmasti tosi paljon hyötyä:---)

    Paljonpaljon voimia ♥

    VastaaPoista
  9. nonii, ihan turhaa sä pelkäsit et sä et oo hyvä sinne(: kyl sä pärjäät ja jos tuntuu vaikkelta ni muista et meit on tääl iso joukko valmiina auttamaan sua nii paljon ku pystytään(: olet ihana, voimia<3

    VastaaPoista
  10. Tottakai olisit, tyhmä kysymys! Ja paljon haleja sullekin ♥

    VastaaPoista
  11. Tosi paljon tsemppiä sulle! Itelläkin on tuo seronil käytössä ja just tänään puhuttiin lääkärin kans siit (ku oon itekki osastol) ja se sano et se ei vaikuta heti. Siinä menee jonkin aikaa ennen kuin sen vaikutuksen huomaa. Pärjäile!

    VastaaPoista
  12. oi tsemppiä sinne! toivottavasti saat tosta jotain irti paranemisen kannalta!:--)♥haleja!

    VastaaPoista
  13. Mulla on ollut jo neljä vuotta käytössä seronil lääke ja se on todellakin pelastunut mut! Itsellä loppuivat ahmimiskohtaukset kuin seinään kun nostettiin annos 60 mg/päivä. :) Tosin luultavasti terapialla on ollut myös osuutta asiaan. Kovasti tsemppiä ja voimia sinulle! <3

    VastaaPoista
  14. Ihanaa kuulla, tsemmpiä ja voimia ihan älyttömäsi rakas!! ♥ tulee ikävä, mutta pidä itsestäs huolta ♥

    VastaaPoista
  15. Paaaljon tsemppiä sulle! Toivottavasti osastosta on apua ja pystyt ottamaan vastuuta, vaikka avo-ossa onkin. Pyydä vaan rohkeesti apuu hoitajilta heti kun siltä tuntuu. Oon kuullu ton lääkkeen auttaneen monella masennukseen. Hirveen iso halaus<3 ja anteeks kun en oo pitkää aikaa kommentoinu tänne, on ollu huono omatuntoki siitä :( nyt on vaan oma jaksaminen niin ulalla.

    VastaaPoista
  16. Voimia sinne osastolle♥
    Jaksat kyllä taistella!

    VastaaPoista
  17. Olet ollut monta kertaa mielessäni, harmittanut vain kun en ole osannut sanoa mitään mikä mieltäsi paremmaksi saisi. Muista ! että vaikka siellä on vapaata, niin pyydät tukea kun tarvitset! kaksi viikkoa menee vauhdilla aivan varmasti:> Onnea, voimia, ja satoja haleja pikkuneiti! ♥

    VastaaPoista
  18. Voimia! Yritä ottaa jotain irti osastostajastasi. Ja puhu niille ihmisille siellä, jos vain pystyt! :)

    Hei muuten, voisinko saada kutsun/linkin/mitä vaan siihen sun salaiseen blogiin? :) Kiinnostaisi hurjasti lukea sitäkin.

    VastaaPoista

kirjoita kommenttisi ja pelasta päiväni

ps. Vastaan tästä eteenpäin blogiini :)