maanantai 8. elokuuta 2011

En riitä edes itselleni

Meillä kaikilla, aivan kaikilla on mahdollisuus valita miten elää omaa elämäänsä. Mahdollisuus vaikuttaa moneen valintaan. 
Myös mulla. Mietin välillä valitsinko minä sairastumisen? Masennuksen? Syömishäiriön? Tämän kaiken.. unohdin kuinka olla onnellinen, unohdin nauraa aidosti. En uskonut koskaan kadottavani taitoa elää. Onneksi olen saanut hieman otetta elämään verrattuna viime talveen. Nyt olen kuitenkin huomannut kääntyväni takaisin vielä huonommalle tielle kuin tämä. 

Nyt ajatukseni taas valtaa urheilu, syöminen, kellon ajat, kalorit, paino, laihdutus. Olen taas tämän  helvetinmoisen rinkulan sisällä. Vihaan tätä, toisaalta tunnen oloni kotoisaksi. Olenhan mä "asunut" tälläisessä tunteessa 2009 vuodesta lähtien. Tunnen syyllisyyttä jos en ahdistu jostain ruuasta, tunnen sillon itseni huonoksi. Olen taas alkanut ruokkimaan itseäni rumilla sanoilla. Jugurtin jälkeen torun itseäni ja hakkaan reisiä. 
Juonin pääni sisällä sotasuunnitelmia omaa itseäni vastaan ja yritän hukuttaa itseni tähän kokonaan. En tajua miksen lopeta? Miksen hallitse tätä. 


Muistan vieläkin Mariannen linkittämän kappaleen. Pitkästä aikaa kuuntelen tätä ja mua itkettää ihan tajuttomasti.
 

Varmaa kuitenkin on etten mä tule kestämään samanlaista syksyä/talvea kuin viime vuonna. Mä en tule kestämään samanlaista myrskyä enään. Odotan nyt soittoa aikuispsykiatriselta poliklinikalta ja toivon sen tulevan pian, koska päivä päivältä mun olo vain huononee ja huononee. Aamulla nouseminen tuntuu rankemmalta kuin koskaan. Oma viha, se on hirveintä mitä mä oon tuntenut. En ole koskaan vihannut ketään ihmistä, paitsi itseäni. 
Mun jalat tuntuu heikolta ja mun olo on heikko. En saisi mielestäni koskaan levätä, musta vain tuntuu etten ansaitse ja nyt ei ole sen aika. Pakotan siis itseni tämän kirjoituksen jälkeen lenkille. Tiedän vihaavani itseäni vieläkin enemmän jokaisen kävellyn askeleen jälkeen. Kävely ei riitä. Minä en riitä. 

13 kommenttia:

  1. Paljon voimia ja haleja! Yritä jaksaa, kyllä kaikki muuttuu vielä paremmaksi.♥

    VastaaPoista
  2. fashion fan- Kiitos kauheasti! Toivotaan :)

    VastaaPoista
  3. Tapasin sen pojan vuosi sitten kesällä yhellä kansainvälisellä leirillä ja oltiin meidän kaverilla yötä yhdessä porukalla :---) Ja kiitos paljon kommentista♥ Sä et ole mikään surkea etkä mitätön, kuules tyttö, sä olet ihanin, tärkeä ja ihan mahtava ! ♥ Koita jaksaa ja taistella syömishäiriötä vastaan! Sä olet mulle tärkeä ja jos vaan voin auttaa niin teen ihan mitä vaan. Halaus♥

    VastaaPoista
  4. äää tää teksti sai mut itkeen. ei se teksti pelkästään vaan myös muistot tosta biisistä. mä kiirjotin siihen omat sanat. joskus vuonna 2008.
    voimia sulle ♥

    VastaaPoista
  5. Simple Plan on aina ollu yks suosikeistani <3 Hyvä ei tule itsestään.. Siitä pitää taistella ja tiedän että sulla on voimaa taistella sen puolesta! sun vaan pitää löytää se usko siihen!
    ♥:zom

    VastaaPoista
  6. Olet niin tärkeä kulta. Riität kaikille, eikä sinulla ole syytä tuntea riittämättömyyden tunnetta. Ota irti kaikki aikuispsykiatriselta, sinulle ei tule samanlaista talvea. Pus <3

    VastaaPoista
  7. :(( masentaa sun puolesta ! VOISIMPA mä otta kaikki sun surut ja murheet itelleni ees päiväx, ehkä helpottuu ajan kanssa <3

    VastaaPoista
  8. OIKEESTI, kuin sä voit kirjottaa ihan just sillee ku musta tuntuu. Mä NIIIIN tiiän tän tunteen ku tuntuu ettei mikää riitä, etten minä riitä. Oot mulle ihan älyttömän tärkeä vaikken sua tunnekkaa, ja halaisin sua NYTHETI jos voisin. Sä oot kommentoinu mulle just sillon ku oon eniten sellasta kannustavaa kommenttia tarvinu. Sit vielä tuo simple planin biisi. Saa mut joka kerta itkemää. Koko tää teksti, mä oikeesti toivon että sulla ois vielä joku päivä hyvä olo, ja sä voisit tuntee ittes arvokkaaks, koska sä OIKEASTI OLET ARVOKAS IHMINEN, mä tiiän sen kyl. Haleja <3

    VastaaPoista
  9. aivan uskomattoman ihana kappale. on tullut kuunneltua useampaan otteeseen.. (simple plan ♥)

    VastaaPoista
  10. " Mietin välillä valitsinko minä sairastumisen? Masennuksen? Syömishäiriön?"

    Et valinnut, mutta voit valita, että haluatko parantua. Jos tahdot. Jos haluat pitää itseäsi rumana ja lihavana, niin et parannu. Voit etsiä elämästäsi hyviä ja valoisia puolia. Voit valita elämäsi. Haluutko tuhlata elämäsi märehtien vartaloasi, joka on kaikkien muiden mielestä kaunis. Mieti edes.

    VastaaPoista
  11. Anonyymi- Mietin, lupaan että mietin. Oon miettinytkin. Välillä mä pystyn ajattelemaan positiivisesti, mutta sit joku muu ottaa musta vallan. mä en pysty selittämään tätä. Jokin vain käskee mut tekemään toisinkuin pitäisi.. elämään sairaasti, ajattelemaan sairaasti.. enkä vain pysty saada omaa ajatusta kulkemaan. On hankalaa kertoa miten se tapahtuu päässäni. Toivon nyt vain et saisin apua ja jotain selkoa ja järkeä päähän. Kiitos kommentistasi <3!

    VastaaPoista
  12. Sinä riität. Riität ihan oikeasti. Just tollasena millainen oot nyt. Oot ihana, luotettava, kaunis, ihana ja NIIIIN hirveän tärkeä NIIIIIN hirveän monelle. <3 Oot ainutlaatuinen, erityinen, TÄRKEÄ!

    Toivon että saat pian ajan sinne polille.. tarvitset apua taisteluun elämän puolesta. Ja se elämähän voittaa vielä. <3

    VastaaPoista

kirjoita kommenttisi ja pelasta päiväni

ps. Vastaan tästä eteenpäin blogiini :)