keskiviikko 22. kesäkuuta 2011

WHAT HAPPENED?

Tää on pelottavaa, mun kroppa tuntuu nyt vast pitkän kitkuttelun jälkeen heränneen tähän "aliravitsemus" tilaan ja vaatii koko ajan ruokaa. Mun tekis mieli napsia koko ajan jotain. Ja täähän ei vetele mun kohalla. Mulla on tänään ollu  nii paska olo. En oo voinu estel mun mielitekoi.. oon jotunu oksentamaan epätoivosena kaks kertaa.. mä lihon. Ainut loppu tulos on; lihava läski mursu...  mua pelottaa.. mihin tää johtaa? Nytkö se bulimia iskee?? Kun kaikki hoitajat sh klinikalla siit puhuu, vaikka diagnoosina on vähän eri. Jos oksennat oot siis näköjään bulimikko.. oksensit sitten omenan tai koko jääkaapin. 

Mun on nyt siis ihan pakko häpeissäni valaista teille mitä mä oon tänään syönyt.
Aamulla mä halusin kokeilla syödä aamupalaa piiitkästä aikaa.. ja kauhee ahdistushan siinä tuli.
Kello 11 leipä ja jugurtti
klo 14.30 pari mini porkkanaa
klo 17, kourallinen sipsejä
klo 17.30-20 miljoona(todellisuudes joku 10) pientä jyväshyvä keksiä (vai mitä liekään... huomaa taas et sokerit oli alhaa) plus ranskalaisia napsittuna pelliltä (oksennus)
klo 20.30 kolme palaa leipää (oksennus)
klo 23.30 lasillinen vähäsokerista kaakaota ja rasvatonta maitoa plus kaksi cragottea
 nyt voisko joku ystävällisesti kertoa mikä hitto mua vaivaa?
Mikä ruokavalio tää on?? Siis.. mä oon niiin pahast turvonneen
ja levinneen näkönen et huhu.. täst ei taas helpol selvitä.
Mun suunnitelmat ja ideat alkaa sortua.. ja mun ahmimis himo lisääntyy.
Mä en halua syödä tämmösiä määriä tällästä roskaa.
Mä en halua enää epäonnistua!!

Mulla ei oo pitkiin aikoihin ollu mitään suunnitelmaa, mut nyt musta tuntuu et huomisella täytyy kokeilla jotain uutta keinoa pysyä jossain rajoissa.
siispä;

10-12 aikaan saan syödä 150kcl
14-17 aikaan 300kcl
18-21.30 aikaan 200kcl

total 650 kaloria. Kuullostaa kauhealta, mut musta tuntuu et tuo toimis. Näyttää siltä et saisin napsia koko päivän ajan kaikkea. Voi olla kyllä etten syö mitään aamupäivästä joten säästyy nuo kaloritkin iltaan. Musta tuntuu et tein mä miten päin tahansa, niin turpoan. Mun naama ja kaula on nii turvonnu täst touhusta.. etten tiiä mitä tekis. Ja mä kuulen niin selvästi pääni sisällä kuinka monta kiloa muhun on taas tullu. Ja eilen voin niin pahoin kun äiti aloitti taas aiheella "Mulla nyykyyän roikku itel kaikki vaatteet päällä, pitää uusia ostaa. Kyll tuo pyöräily saa läskit lähtemään ja kiinteytyy koko keho".  Voi äiti, mulla senkun kaikki vaatteet vaan päivä päivält alkaa kiristää.. siltä musta nyt tuntuu.
Näin myös Viltsua pitkästä aikaa.. me tänään ekaa kertaa puhuttiin kunnol.
ja hän sit ilmottaa et muuttaa täs jossain vaihees syksyä pois täst kaupungist. Hajottakaa mut vielä kokonaan, kiitos. "Mulla täällä mitään ole, ni miks tääl ois". Ja äsken kun Facessa juteltiin ja kerroin sille et kuinka oudolta tuntu ettei oltu viikkoon nähty niin se laittaa vain takas kylmästi "ei pääse kyllästymään jos ei nää 24/7" Mä olen niin pettynyt ja vihanen. Eniten itselleni. Miks.. miks. mä välitän. ?? En jaksa enää.

8 kommenttia:

  1. Eikä pikkunen...! :( Mä just luin toisesta blogista, että usein anoreksiasta parantumisvaiheessa saattaa esiintyy bulimian oireita, kuten just oksentamista ja ahmimista. Ei se tarkota välttämättä, että oisit saanu toisenki mörön pään sisälle.

    Musta sun äitis ei pitäis puhua sun kuullen tommosia, koska se vaan ahdistaa sua lisää... Kunpa se tajuais!

    oot ihana, hyvää yötä ♥

    VastaaPoista
  2. Mulla kävi vähän samanlailla, anoreksiasta bulimiaksi. Tai en tiedä miksi tätä enää kutsutaan. Mutta siinä vaiheessa kun annoin itelle luvan syödä, tosin oon aina syönyt vähintään 1200kcal, myös sillon kun laihduin ja laihdun aina vaan, painokin oli tosi alhainen, silti söin, ja sitten kun lisäsin ruokaa niin iskikin ahmintahimot, jota seuras tietty oksentaminen, ja nyt oonkin jossain bulimiakierteessä. Ajatukset kuitenkin pysyy anorektisina, mutta jos jotai hyvää etsitään, se on se, että kun oon saanu bmi nostettua, en pelkästään lihomalla, vaan kasvattamalla rasvatonta lihasmassaa, mulla on energiaa paljon enemmän, kun syönkin enemmän. Se mistä täytyis päästä eroon, on oksentelu.

    VastaaPoista
  3. Yhh tuo on inhottavaa kun alkaa popsimaan kaikkea mitä eteen sattuu.. Oot kuitenki pärjännyt hyvin! Et sä kyllä olis yhtään lihonut tuolla mitä söit! Sun pitää rauhottua ja ajatella järkevästi ensin, vaikka se onkin hankalaa.. Tiedän kyllä.

    Sun äitis ei ois saanut sanoa tuolleen! Mä en ota oman äidin kommentteja kuuleviin korviini, koska mä aina ite sanon sille, että mikä näyttää hyvältä ja mikä ei ja vaikka äitini onkin kaksi kokoa minua suurempi, löydän aina jotain kivan näkösiä vaatteita joita sitten muokkaan ja yhdistelen pääni mukaan ja se on aika hauskaakin! :D

    Sä välität siitä, koska sä näet jotain hyvää siinä. Niin me kaikki tehdään! Ehkä siinä oikeesti on jotain mikä on välittää, mutta joku asia sivuuttaa sen ettei se tulisi esille... (mun näkemys) :D

    Tsemppiä! oot älyttömän ihana ja kyllä säkin olet laiheliini ettei mitään rajaa!
    ♥:zom

    VastaaPoista
  4. Mitämitä! Tänään puhelua tähän suuntaan. Täytyy puhua kanssasi! Koita jaksaa, lupaan unohduttaa nuo ahdistukset sitten muutamaksi päiväksi päästäsi. Olet rakas <3

    VastaaPoista
  5. Voi ei, voimia sinne hirveesti! ♥ Pakko ton on joskus paremmaks muuttua, ei kaikki paska voi älyttömän pitkään kestää (:

    tykkäsin muuten tosta, miten jaat noi kalorit päivän mittaan, vois itekkin keksiä jotain vastaavaa. :-))

    VastaaPoista
  6. Tsemppiä ja voimia sulle!♥

    Anteeksi, että mä en osaa tähän muuta nyt kommentoida :(

    VastaaPoista
  7. Kiitos paljon ssecret♥
    Mäki oon ruvennu pelkäämään ihan kauheesti et tulee ahmimishäiriö tästä syomishäiriöstä...en tajuu mikä siinä syömisessä on; se on aina joko liian vähän tai liikaa. Hohhoijaa.
    Mutta kuules noi sun syömiset ei ole yhtään liikaa (voin kertoo et ite söin eilen ainaki tuhat kertaa enemmän), mutta tosta oksentelusta mä tosiaan olen huolissani :( pidemmän päälle se on tositosi haitallista terveydelle! Sun täytyisi lopettaa se - tiedostat tän varmaan itekki :/
    Ja voi vitsi tota sun äitiä >:( hmph ! Mutta oon varma että sun päällä ei mitkään vaatteet kiristä, oot tyttö niinniin pikkuinen! Ja typerä Viltsu! Voi sua :( Koeta pärjäillä pikkuinen♥♥

    VastaaPoista
  8. Lue please sellainen kirja kuin Lupa syödä, kirjailija Gisela van der Ster. Pitäs löytyy ihan kirjastosta. Lupaan, että kun luet sen, tiedostat täydellisesti miten kroppasi toimii ruuan suhteen.

    VastaaPoista

kirjoita kommenttisi ja pelasta päiväni

ps. Vastaan tästä eteenpäin blogiini :)