sunnuntai 12. kesäkuuta 2011

HEI KAIKKI LUKIJAT!


Nyt minun on pakko ottaa esille tämä anonyymin kommentti joka oikeasti sai minut miettimään.. tai sai minulle hieman huonon fiiliksen, mutta ymmärrän kyllä hänen ponttinsa.
 
Anonyymi kirjoitti...
kuule ssecret.. musta on todella ahistavaa lukea tätä blogii.. en pysty lopettaa tän lukuu vaikka kuinka ahdistun ja masennun:( kunpa osaisit vain lopettaa! ajattele elämää ilman laihdutusta, ei se olisi pelkkää läskeilyä. se olisi iloa,kavereiden kanssa hengailua, terveellistä syömistä, sopivan verran liikuntaa, eteenkin elämäsi olisi TASAPAINOISTA! tuntuu et ku katon tätä blogii et mua ittiä alkaa vaivaa omat jalkani, oma kehoni. pystyisitpä lopettamaan omat ongelmasi niin minullekkin tulisi parempi mieli.. olen n.160cm pitkä nyt, ja painan 45.5.. jouluna laihdutin 48 kilosta VIISI kiloa kun luin blogiasi ja ahdistuin. olen nyt hiukan nostanut painoani. mutta olen todella nuori, siis ihan oikeasti.. sinä olet nuori aikuinen, ja tarvitset energiaa! toivottavasti ymmärrät pian asiat miten ne oikeasti ovat:(
Kun aloitin kirjoittamaan blogiani, aloitin sen itseäni varten. Nyt en tiedä enään ketä varten tätä teen. Tottakai haluan tämän olevan paikka minulle, jossa minun EI tarvitse miettiä mitä kamaluuksia päästän suustani, tämä on paikka jonne puran synkimmät ja ahdistavimmat asiat. Jotta ystäväni ja läheiseni eivät jatkuvasti kärsisivät pahasta olostani. Tämä on ainoa paikka minne voin ilman huonoa omatuntoa kertoa kuinka minä voi. mutta nyt olen alkanut kauheasti miettimään mitä pystyn sanomaan mietin jopa usein "satutanko minä teitä?, sairastutanko minä teitä.. onko tämä blogi haitaksi? Onko minun vika jos joku sairastuu?" Pyydän siis.. ihmiset jotka olette sairaita, tai parantumassa, tai haluatte parantua.. NIIIN älkää rakkaat lukeko tätä paskaa.. tiedän että kirjoitan sairaita juttuja sairaasta päästäni! Tottakai pyrin kertomaan tänne myös hyvistä päivistä tai onnistumisista. Mutta MINÄ EN HALUA, ottaa vastuuta muiden ongelmista tai sairastumisista! Enkä halua kuulla että joku voi huonosti lukiessa tätä, tai että minun takia JOKU on masentunut ja laihtunut. Minuun sattuu... ja se pistää miettimään pitääkö minun jättää kertomatta minua painavia asioita tänne? tai lopettaa kokonaan?
 Kuitenkin olette minulle jokainen hyvin tärkeitä, ja toivon todella ettette ottaisi minusta mallia.. tiedän että nuoremmat poimivat kaiken tiedon ja kaikki vinkit täältä internetistä, mutta silti en toivoisi kenellekkään mitään tälläistä. En yhdellekkään, te ansaitsette niin paljon hyvää. Oletta tajuttoman ihania.. kun jaksette tsempata mua kaikesta huolimatta ja teidän jokaisen kommentti on merkannut mulle TODELLA paljon. Saanut mut useasti hymyilemään ja kannustuksien ansiosta maistamaan karkkia tai jotain muuta. Mä tarvitsen teitä.. mä en tarvitsis tätä sairautta, mutta se vain pitää ja pitää musta kiinni. Mä tiedän et joskus tällä blogilla on hyvä loppu.. mutta en voi luvata sen tulevan pian.. viikon, kuukauden tai vuoden päästäkään. Halusin kuitenkin sanoa tällä, että tarkoitukseni ei ole sairastuttaa ketää, joten pyydän ihmiset jotka olette parantumassa tai muuten vain alttiita niin älkää lukeko blogiani, vaikka pahalta se tuntuu sanoa, mutta niin on teille sillon parempi  
ps. Postailen päivästäni illemmalla!

21 kommenttia:

  1. Mä oon miettiny ihan samaa.. että vois välillä miettii mitä kirjottaa. Mutta ku se nyt vaan on se pää ja ois kiva johonki saada kirjottaa asioita sen kaunistelematta, helpottaa oloa kirjottamalla ja purkaa kaikki paska _edes johonkin_. Mut jokatapauksessa ne on meijän blogit ja ei ketään pakoteta lukemaan niitä...

    VastaaPoista
  2. hei. kiitos kun kirjoitat blogiasi. minä ainakin tykkään lukea tekstejäsi. se auttaa minua joskus. se muistuttaa etten ole yksin maailmassa vaikeiden asioiden kanssa vaan että on myös muita.

    saanko mainita tämän tekstin omassa blogissani/kirjoittaa melkein samasta aiheesta. tai siis saanko mainita että sain idean siihen tekstiin sinulta?

    VastaaPoista
  3. Se on just vähän vaikee juttu. Jotkut kun ottaa todella helposti vaikuteitta. Mutta silti pitäisi olla joku paikka jonne voisi kirjoittaa kaiken ilman, että kukaan läheinen näkisi.

    VastaaPoista
  4. Mulla on samat lähtökohdat kuin sulla, olen saman ikäinen, sama pituus ja painokin arviolta pyörinyt samoissa lukemissa. Olen urheilullinen kuten sinäkin ja tiedän kuinka vittumaista lihaksien omistaminen välillä tuntuu. Mun syömisvammailu lähti miltein samoihin aikoihin liikkeelle kuin sinunkin ja olen tiiviisti seurannut blogiasi tässä n. vuoden verran.

    Sun blogis ei todellakaan ole vienyt mua huonompaan suuntaan, päinvaistoin. Mä voin rehellisesti myöntää olevani jo "selvä", ei ahdista, ruokailu on tasapainoista ja mä pidän kehostani.. en haluaisi enää muuttaa sitä. Olen kuitenkin ihan koukussa teksteihisi. Totta, ne on muuttuneet yhä raskaammiksi ja ahdistavimmiksi ja tuntuu kauhealta lukea niitä.

    Pointtina tässä kommentissa on se, että sun blogin ja fiiliksien avulla mä pystyin jotenkin hahmottamaan mun tilannetta ulkopuolisen silmin ja tajuamaan ettei laihuus ole mikään itseisarvo(ja hyvin mitätön välinearvokin). Laihuutta ei ole järkeä tavoitella vain sen itsensä takia. Hyvä olo tulee muualta, joka ei yleensä liity millään tavalla laihuuteen.

    Sä pelastut tyttö vielä. Me kaikki tsempataan sua.

    VastaaPoista
  5. älä lopeta tätä blogia, varsinkaan jos sun omaa oloas helpottaa kirjottaa tänne : o
    nii no mua sun blogis tavallaan ajaa eteenpäin laihdutuksessa, mutta et sä sitä oo saanut aikaseks (:

    sitäpaitsi, internet on paha paikka, pysykööt arkajalat poissa täältä, eivätkä pakota internettiä häipymään.

    haleja ja voimia < 3

    VastaaPoista
  6. http://i-t-c-o-d.blogspot.com/2011/06/miksi-kirjoitan-blogia.html

    siinä linkki siihen tekstiin. jos siis haluat lukea mitä kirjoitin :)

    VastaaPoista
  7. Heeeei, eihän toi sun syysi ole! Tottakai saat kirjoittaa tänne ihan mitä vaan haluat, koska tää on sun blogisi. Voi olla että on hyväkin että saat purkaa kurjia ajatuksia edes jonnekin, jos et uskalla/halua kertoa niistä ihmisille IRL... kyl tää on varmasti parempi kuin se et oikeasti pitää kaiken täydellisesti sisällään. Mut tosiaankin ei sun tarvitse potea huonoa omatuntoa tai harkita blogin lopettamista tms. jos joku muu kertoo tulevansa kirjoituksistasi pahalle mielelle. Jokainen on loppupelissä itse vastuussa omista tekemisistään, joten jos tää blogi ajaa jonkun laihduttamaan, ei se sun syytäsi ole. En siis sano että se on tällaisen laihduttajankaan "syytä" kun kyseessä on kuitenkin sairaus, mutta ihmisten joille tulee paha mieli ja/tai himo laihduttaa blogiasi lukiessa kannattaisi vain jättää nämä tekstit lukematta. Sulla on selvästi jo lievästi sanoen paha olo muutenkin, niin älä turhaan kanna vielä toistenkin murheita harteillasi ja tunne niistäkin syyllisyyttä. Empaattisuus on oikeasti tosi hieno luonteenpiirre ja kaikki eivät tosiaankaan siinä ominaisuudessa loista, mutta ei sun tarvitse ottaa tuommoisesta taakkaa harteillesi. Minusta on suoraan sanottuna aika itsekästä tuolta anonyymikommentoijalta sanoa että kunpa pääsisit ongelmistasi yli jotta HÄNELLE tulisi parempi olo, koska hän on itse vastuussa siitä mitä päättää netissä lukea ja ennen kaikkea sun pitäisi parantua itseäsi varten että elämä alkaisi taas tuntua mukavammalta. Voimia tyttöpieni, toivon oikeasti että pääset vielä kaikesta tästä paskasta yli <3

    VastaaPoista
  8. Kiitos muru! <3 SUn kommentit piristää aina. :) Oot niin ihana persoona. Toivottavasti löydät valon mahdollisimman pian! Toivon sulle kaikkea hyvää ja jaksamista! =) Kiitos kommentistasi vielä.

    ♥Bubble

    VastaaPoista
  9. Lukijan vastuulla on tekstin sisällön analysointi. Pura mietteitäsi täysin vapaasti!

    VastaaPoista
  10. Mä oon sitä mieltä, että ei kuvat ja tekstit ketään sairastuta. Sairaus on omassa päässä, ja se tulee ilmi kuitenkin, ennemmin tai myöhemmin.

    VastaaPoista
  11. Sä saat kirjoittaa mitä sä haluat, vastuu on lukijalla. Sitä paitsi tää auttaa sua, kun saat purkaa ajatuksia, ja siks sun ei sitä kannata lopettaa. Ainakin mä toivon niin! Haleja ♥

    VastaaPoista
  12. Ei pahalla, mutta mitä jos vaikka kirjoittaisit päiväkirjaa etkä blogia. Joo, ei tätä ole pakko lukea, mutta aiheutat helvetin paljon mielipahaa helvetin monelle nuorelle naiselle.

    VastaaPoista
  13. Samoilla linjoilla täälläkin; tää on sun blogi, sä kirjotat mitä tahdot. Vaikka onhan se inhottavaa jos toiset voi pahoin sun tekstien takia, mutta vastuu ei tosiaankaan ole sulla, kukaan ei pakota lukemaan tätä blogia. Ja sillon "ongelma" siirtyy lukijalle jos ei pysty lopettamaan lukemista.. Inhottavaaha se on. Mutta, et sä kyllä ketään täällä kannusta laihduttamaan, tietääkseni (:

    VastaaPoista
  14. en mä ole laiha, en ymmärrä miksei kukaan usko ):

    tai jos oon, niin oon sairastanu jonkinlaista keonkuvanvääristymää koko elämäni, ihan 6 vuotiaasta asti, kun tajusin olevani vähän pulleampi kuin muut kaverini. että näin.

    mutta kiitos kommentistasi < 3 (:

    VastaaPoista
  15. Anonyymi kirjoitti...
    Ei pahalla, mutta mitä jos vaikka kirjoittaisit päiväkirjaa etkä blogia. Joo, ei tätä ole pakko lukea, mutta aiheutat helvetin paljon mielipahaa helvetin monelle nuorelle naiselle.


    ANONYYMI- Ihan tosi. Blogiani ei tarvitse lukea. Enkä voi asialle mitään jos aiheutan pahaa mieltä. kyllä minullekkin tulee paha mieli lukea netissä ammuskelujuttuja ja muita pahoinpitelyjä.. mutta ei niitä voi estää, paitsi jättää lukematta vain. Sillä estää pahanolon. Ja mä toivon ettet lukisi jos blogini aiheuttaa sitä. Tämä on masennus/sh-blogi.. eikä nyt tällä hetkellä valitettavasti muuksi muutu, onhan noita lifestyle blogeja jotka ovat ihan hyvää luettavaa :)

    VastaaPoista
  16. Niin se vain on, että jokaisen on pakko puhua jollekin pahasta olostaan tms, ja hyvin usein kertoma vaikuttaa jotenkin toiseen ihmiseen. Olen tapellut tämän ristiriidan kanssa niin paljon viime aikoina - puhuako ystäville ja pahentaa heidän oloaan, vain ollako hiljaa ja pitää kaikki sisällään ? Ensimmäinen vaihtoehto taitaa olla loppujenlopuksi järkevämpi.
    Jos tänne kirjoittaminen parantaa oloasi, tottakai jatkat postaamista ! Vinkkinä vain, että yritähän useammin kirjoittaa jostakin positiivisesta, elämästä yleensäkin tai vaikka miltä tuntuisi ilman syömishäiriötä ? Pohdi näitä asioita ja tuo oikean elämän ihanuus esille täällä. Se puolestaan voi auttaa monia lukijoita !
    Voimia kauheasti <3

    VastaaPoista
  17. Oivoi :-( tuo on just tän bloggailun paha puoli, että jos joku saa täältä liikaa vaikutteita. Vaikka musta tuntuu että muiden blogeista mäkin sain lisää vettä laihdutukseeni silloin aluksi, mutta hei - oikeesti niitä vaikuitteita voi saada _ihan_ mistä vaan! Jos joku on alunperinkin täysin terve eikä sen mielessä oo mitään laihdutusajatuksia, niin se ei saa syömishäiriötä vain blogeja lukemalla. Meillä pitää olla oikeus avautua tänne jos me halutaan, ja mä ainakin oon saanut paljon "vertaistukea" ja "kavereita" täältä!
    Tää on vaan mun mielipide, mutta kukaan ei syytä sua eikä mun mielestä siihen sinänsä ole aihettakaan, koska tää ei ole mikään pro-ana -blogi. En siis vähättele tota tyttöä joka ton kommentin lähetti, säälin vain! Ja kerroin oman mielipiteeni.
    En tiiä oliko tässä kommentissa taaskaan mitään järkeä... :-D mutta joo, tsemppiä sulle! Ja kuten joku tossa jo kirjoittikin: me tsempataan kaikki sua paranemiseen, kyllä sä paranet!♥

    VastaaPoista
  18. sä sait mut tsemppaamaan laihdutusta, sä sait mut tajuamaan, että olen lihava. Kiitos siitä! Ennen painoin 58kg ja nykyään 43kg ja 3kg pitäis saada vielä pois. Kiitos sun teksteistä ja kuvista, niistä saan voimaa jatkaa.

    VastaaPoista
  19. Roosa: LAPSELLISTA. Anteeksi. Hiukan feikki ?? Kuka oikeasti on niin itsekäs että haluaa aiheuttaa toiselle tahallaan pahaa oloa tuolla lailla. Tuo anonyymi sentään kommentoi rakentavasti ja fiksusti. Tuollaiset kommentit taas voisi jättää kirjoittamatta.... -.-

    VastaaPoista
  20. Mä ymmärtäisin että jos tää olis kaikille ihmisille pakollista luettavaa, että saattais tulla paha olo ja sun täytyis ssecret vähän sensuroida ajatuksiasi. Mutta niinkuin aikasemmin jo sanoinkin, niin lukijat on itse vastuussa siitä mitä lukee. Ja sulla on kuitenkin toi sisältövaroitus tuossa, joten.

    VastaaPoista
  21. et sa oo vastuussa kenenkaan sairastumisesta. Jokaisen omassa paassa sh on !

    VastaaPoista

kirjoita kommenttisi ja pelasta päiväni

ps. Vastaan tästä eteenpäin blogiini :)