tiistai 8. maaliskuuta 2011

Millaista elämä olisi ilman syömishäiriötä?

 
Olen huomannut, että olen aivan unohtanut jakaa teidän kanssanne minun ajatuksiani elämästä ilman syömishäiriötä.  Haluan korjata tämän asian, koska haluan teidän tietävän että minä ajattelen oikeasti aika usein millaista elämäni olisi ilman tätä jatkuvaa ahdistusta ja taistelua itseni kanssa. Miltä tuntuisi olla vapaa kaikesta tästä?

 Aamulla herätessäsi harteiltasi on hävinnyt kaikki se painava taakka. Se ahdistava tunne rinnastasi on hävinnyt. Etkä pelkää aloittavan päivääsi. Et mieti mitä söisit sinä päivänä, tekisit niin kuin sinusta tuntuisi hyvältä. Ahdistavat ajatukset eivät piirrittäisi sinua jatkuvasti. Astuessasi ulos tunnet kuinka keuhkosi täyttyvät vapaudesta. Vankilan kalterit ovat poissa sielustasi ja saat vihdoinkin olla oma itsesi. Se joka sinä ennen olit. Ennen tätä pimeää sumua, joka on pitänyt sinusta niin lujasti kiinni. Ulkona lasten nauru, lintujen viserrys ja säteilevä aurinko läpäisee sinut. Olosi on voittamaton. Pitkästä aikaa sinä tunnet olevasi onnistunut, et hävinnyt sitä peliä, elämääsi. Sinä voitit tuon voittamattomalta tuntuneen, ahdistuksen.

Eikä sinua pidättele mikään enään
elämästä täysillä, sillä elämässä on niin
paljon asioita joita et ole nähnyt ja kokenut.
Niin paljon hyviä asioita. Ja nyt vihdoin
sinä voit olla onnellinen.
 
Tällä hetkellä minä olen liian syvällä tätä kaikkea. yritän poimia arjesta hyviä asioita, mutta tämä pimeä puoli vetää minua hetki hetkeltä syvemmälle.
Tunnen hukkuvani tähän. Ennen jalkani ylettyivät pohjaan asti ja pääni veden pinnalle, nyt minä etsin pohjaa ilman happea. Olen veden alla enkä löydä tietä ulos. Odotan ihmettä. Odotan tajuavani. Odotan tekeväni kerrankin jotain oikein. Yritän takoa päähäni järkeä; 350kaloria ei tee sinusta onnellista. Haen kevyt jätskiä eteeni, ajatukseni haukkuvat minut lyttyyn ja pimeä varjo valtaa sieluni. Tiedän että voin syödä sen, päivän 500 kaloria ei tapa minua.  Haluaisin yrittää, mutten jaksaisi, en enään.
 

2 kommenttia:

  1. Saat otetteesi takaisin varmasti, kun pääset oikeitten ihmisten seuraan. Jaaa miksi näen kaloritaulokon sivupalkissa?? :( Kahlitset itsesi vain tiukemmin tähän, etkä edes halua päästää irti. Syömisesi ei ollut taaskaan mitään. Mutta koita jaksaa, äläkä päästä itseäsi vajoamaan <3

    VastaaPoista
  2. koita jaksaa♥ musta on ihanaa että ajattelet hyviä ajatuksia elämästä ilman syömishäiriötä, ehkä ne hyvät ajatukset lopulta auttaa sua tavoittamaan sen elämän!

    VastaaPoista

kirjoita kommenttisi ja pelasta päiväni

ps. Vastaan tästä eteenpäin blogiini :)